Makaroner

Har legat på hotellet med en vansinnig huvudvärk, hela dagen.
Det är vid sådana här stunder, jag liksom många andra, ( tror jag ) blir åtta år igen, liten och ynklig.
Längtar hem, till tryggheten, till ett vanligt apotek med vanliga huvudvärkstabletter och till min egen säng.
Blöter en handduk och lägger in den i frysfacket på hotellet en stund, för att sedan lägga den på pannan.
Barndomslindring.
Gav mig ut på en promenad trots värken, kände att jag höll på bli galen och var jättehungrig.
Gick in på närmaste ställe, Cici's som visade sig vara ett ställe där man kunde äta pizza, sallad eller italienskt, hur mycket som helst för 5.99$
Under tiden jag väntade på min hämtpizza betraktade jag de övriga restauranggästerna och jag måste säga, det är något speciellt med amerikanare och makaroner.
Trots en dignande buff'e med olika pizzor, sallader och annat, gick nästan samtliga först till makaronerna.
En stor skopa överkokade makaroner, med riven ost och ketchup sedan den andra maten.
Likadant är det på tv reklamen, makaroner med massor ost och ketchup mums....?
Nej nu låter jag negativ, får skylla på huvudvärken som fortfarande ockuperat mitt huvud. Alla får självklart tycka om vad som helst, smaken är som baken.

Godnatt, i morgon är en ny dag
Önskar er alla en fin morgondag



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0