Flamingos

Livet lär mig något varje dag har jag tidigare skaldat och så är det.

Vi har nu bott på Pompano beach nära Boca Raton i en vecka och som ni säkert märkt har det varit ett ställe som jag inte känt att hjärtat dunkat inför.

Höghusen längst beachen har gett mig känslan av att befinna mig i en förort och det finns inga cafeer eller restauranger längs vattnet. Ja, mysighetsfaktorn är väl inte så hög direkt men det kanske beror på att vi tidigare valt små personliga ställen att bo på.
Men det har varit skönt med promenader längs stranden, vi har umgåtts med Bills vänner och ätit massa gott från havet.
Idag bar det iväg till Flamingo garden en botanisk trädgård en bit härifrån.
Det var verkligen en fin upplevelse att se alla träd, blommor och djur som hade sitt hem där.
Under den guidade turen lärde vi oss att det finns 100 olika mangosorter och att de odlade 10 sorter, varav vaniljmangon var en. Ja, som sagt man lär sig något varje dag!
Imorgon bär det av igen, norrut längst kusten och därmed nya äventyr.

Sov gott alla ni fina



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0