Dagen i Boca Raton

Idag har vi tillbringat dagen i Boca Raton eftersom det är här Bill ska träffa upp sina vänner inför de kommande racertävlingarna som vi ska titta på.

Efter att ha rest runt på så många ställen och bott på säkert 30 olika hotel och motel var målet att hitta ett mysigt ställe för ett par veckor framåt.
Men det var inte det lättaste!

Staden är ett turistställe och väldigt likt Kanarieöarna med stora hotelkomplex och stora priser.
Området där Bills vänner bor i är som en liten oas med vattnet utanför dörren och väldigt fint, nästan svårt att förstå att det ligger i samma stad som hotellet vi till slut tog in på.
Men det är USA i ett nötskal, enorma kontraster och så har det varit överallt där vi bott, svart eller vitt, fattigt eller rikt.
Hur som helst har vi bokat två nätter vilket känns rätt skönt eftersom kläder måste tvättas och någon form av planering inför kommande månad ska göras.
Jag ska försöka komma i gång med det som ska ordnas inför alla nya projekt som väntar när jag kommer hem. Drömmen är att vi ska hitta något hyfsat billigt, men ändå mysigt ställe att bygga bo på i någon månad framåt.

Nu är det läggdags och ljudet från aircondition aggregatet brusar högt och ljudligt, jag hoppas att jag kan somna

Godnatt mina vänner



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0