Söndagsbön

Söndag och hade jag varit religiös skulle förberedelserna för kyrkan vara i full gång.
Sitter i brassestolen ( bästa mottagning för kontakt med cyberrymden ) och blickar ut över åkrar och skogsbryn.
Asparna prasslar, humlorna surrar och det är i allra högsta grad sommar.
I går föll ett välbehövligt regn och jag hörde riktigt hur naturen skrattade.

Jag har varit så sysselsatt med att iordningställa gården att sommaren som gått har inneburit arbete, om än ett lustfyllt sådant. Inga jazzfestivaler, konserter, festivaler eller annat skoj utan fokuserat arbete.
Men vet ni vad?
Det har varit värt varje minut!

Flera av mina kära vänner har varit på besök, jag har rest en hel del i Sverige, såväl söder som norr, jag har fått följa kycklingars utveckling till vuxna individer, jag har känt mig älskad för den jag är, av barn, vänner och kärlek, jag har insupit känslan av att sakta ro något i land.

Augusti har bara börjat och såväl kräftskiva, surströmmingsskiva, operabesök, racing samt invigning av Vrian väntar.
Säger som Arja,

Jag vill tacka livet!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0