Karlskogarace

Nu är det dags för en ny racingtävling i Karlskoga.
Måste erkänna att jag är fascinerad!
När man anländer till motorbanan är det hård kontroll som gäller och armband för oss som är med i teamet.
Kan fnissa lite vid tanken på att jag är en racinggroupie:) eller kanske snarare en lojal racingkvinna.

Tidigare idag dök det upp ett gäng kvinnor här i depån, där bilen står, alla lojala racingkvinnor.
Trevliga, glada och med lång erfarenhet av att resa runt med sina män på olika tävlingar.
Vi fick en trevlig pratstund och jag blev inbjuden att dricka 11 kaffe (blink,blink) i morgon, vilket är en tradition.

Det känns lite som att bli inbjuden till en herrklubb, fast för kvinnor, en damklubb,
där man dricker vin...jag menar kaffe och pratar racing. Det ska bli mycket spännande.
Undrar om det är ok att prata om poesi och filosofi, vi får se.
Nu ligger jag i skuffen i husbilen, riktigt trött efter dagen och lyssnar på pratet utanför dörren.
Känner att sömnen kommer smygande och måste säga godnatt.....zzzzzzz



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0