Hej igen!

Mycket vatten har runnit under broarna sedan sist. Eller rättare sagt, dagarna som gått har varit intensiva och händelserika.
Racing hela helgen med spänning, möte med nya vänner, vara mat tant åt vuxna pojkar, 60 årsfirande och många mil på vägarna.
Intensivt men roligt!
Mindre roligt var det att titta till de uthyrda hönsen som har sitt sommarvistelse på ett äldreboende.
Tomma matskålar, tomma vattenautomater och skitigt hönshus....

Tredje gången gillt heter det och så var det även här. Två gånger tidigare har det sett likadant ut efter helgen så nu fick jag nog!!!
Kan man inte ta hand om levande varelser ska man heller inte ha några!

Sagt och gjort, in med hönsen i gamla datakartonger där jag likt en bisarr mördare i vrede huggit lufthål med min bilnyckel.
Sedan iväg till den riktiga ägaren som med stor ömhet tog emot dem.
Tyvärr fick den ena hönan, transan tas av daga eftersom hon var sjuk.

Sedan var det dags att vända tillbaks mot staden och Maximteatern.
Inspelningen av tack för musiken med Niklas Strömstedt som värd och Peter Le Marc som gäst var så bra!!!

Skratt, allsång och allvar, ja allt som hör till bra underhållning fanns med.
Att uppleva detta i goda vänners lag blev ju en extra bonus.

Idag är en ny dag som jag fyller med mening, kärlek och tacksamhet att över huvud taget få vara med ett tag till.

Önskar er alla en fin och kärleksfull dag
med vetskapen om att vi alla väljer hur vi vill behandla andra och bli behandlade.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0