Variation

Variation igen.

I tisdags orientalisk dans med fina Rozita, i onsdags ny kurs för trädgårdssugna och i går trädgårdscafe med potatistema, uppgrävning av pluggen samt servering av desamma med smör och salt, mums. Efter det, förberedelse för racing på Solvalla.

Till er som är lika okunniga som mig vill jag berätta att det är Finaltävlingar inom STCC (om någon nu blev klokare av det)
Hela Solvalla ska asfalteras och i helgen kan 25000 åskådare titta på snabba bilar och mullrande motorer.

Det är sannerligen en ny värld som min käraste öppnar upp! Självklart ska jag hålla både tummar och tår för bil 99, eller Bettan som hon heter.

Hur det än går så är hans bedrift störst, för medelåldern på förarna ligger väl kanske på 30- 35 och består av testosteronstinna unga män som är födda med en motor mellan benen
(jodå, jag börjar kunna jargongen:)
och som gått motorgymnasium och nästan är proffs.
Min käreste kör för att det är kul, för att han om någon lever här och nu (som det så fint heter) och för att han förverkligar sina drömmar medans livet pågår, han lever i högsta grad!

Självklart är han även jätteduktig och har tävlat inom racing hela sitt liv!

Jag kanske är tjatig som återkommer med ämnet, men det ligger mig så varmt om hjärtat, men tänk efter.
Vi är alla omgivna av händelser och människor som förändrar vårt liv, och när någon blir svårt sjuk eller dör blir det extra uppenbart att livet inte varar för evigt.
Trots detta fortsätter många att leva precis som om det aldrig tar slut, som om att "sen ska jag göra allt kul" och sen är ofta kopplat till pension.
Men om sen aldrig kommer?

Nu menar jag på intet sätt att vi ska stressa oss genom upplevelser, tänka att vi tar teatern först och bion efter det, utan att själva ansvara för att göra det vi drömmer om.
Ingen annan än du själv kan förverkliga dina drömmar, du kan aldrig lägga det ansvaret på någon!
Ordspråket " man har så kul som man gör det" är så sant.

Jag är själv helt på det klara med att livet kan vara slut i morgon och lever efter att det är bättre att ångra det jag gjort än det jag aldrig gjorde.

"Arbeta som om du skulle leva för evigt, älska som om du skulle dö i morgon"




Kommentarer
Agneta Rosenlund

Ett fantastiskt inlägg på flera sätt. Dels informationen och racingen på Solvalla dels tankarna om att man ska ta vara på det dagar man har inom räckhåll. Många kramar.

Svar: Tack gulle dej:)
ullafriberg.blogg.se

2012-09-21 @ 08:55:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0