Till minne av Lisa

Vem ska dömas hårdas?
Den som utför dådet eller den som tittar på?
 
Många är de rättegångar där tvivlet om den rätte gärningsmannen resulterar i att ingen blir dömd.
Alla skyller på alla och vid frågan om vem som stötte i kniven eller vem som höll fast offret, skyller alla på varandra.
Den stora skillnaden är om det finns vittnen.
 
Tung i hjärtat måste jag erkänna att jag själv bevittnat en grym misshandel med döden som följd, nu på morgonen.
Deltagit på så sätt att jag stillasittandes, betraktade de långdragna misshandeln som till sist ledde till död och förhoppningsvis ro för offret.
 
Kära vänner och åklagare, låt mig förklara, vara min egen försvarsadvokat.
 
Efter en middag på Tranan, där sonen och jag tog in husets egengravade lax, kändes ett visst knip i magen. Kanske som följd av att han trodde laxen skulle vara grillad och helt avstod med följd att jag åt upp även hans lax och han fick ta den dillstuvade potatisen = middag = massor gravad lax.
 
Under natten fick jag akuta magsmärtor med jämna mellanrum. Att jag dessutom var på Ingarö och vägen till dasset kändes som ett maratonlopp, låg jag kvar och led (ja , jag ger gärna martyren ett ansikte).
 
I gryningen rusade jag dock dubbelvikt ner till hemlighuset och satt och darrade med byxorna neddragna.
Det är då det frukttansvärda händer....
 
Snocke har fångat en alldeles bedårande liten syster skogsmus, inte för att äta utan för att tortera.
Som på en signal kommer även Lotta och Pucko för att delta i den grymma misshandeln.
Musen (som) som vi kan kalla Lisa eftersom det är dagens namnsdagsbarn, gör till en början motstånd, men ju längre och utdragen misshandeln blir, desto mindre rör hon sig.
När till sist Pucko biter henne över huvudet är hon redan en stjärna.
 
Men varför gör jag då inget, undarar åklagaren.
 
Jag kunde inte....jag hade såna smärtor.....jag vågade inte ställa mig upp för att helt bajsa ner mig....
 
Döm mig inte för hårt snälla ni
 
Nu önskar jag er alla en lugn, fin, vild, vacker, eftertänksam och kärleksfull torsdag!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0