Sandal eller stövel?

Det slog mig idag att vi verkligen är i en mellanperiod mellan sommarens slut och höstens början.
Efter att haft en tråkig kontorsdag och städat på förmiddagen, åkte jag in till staden.

När jag vandrade Kungsgatan ned mot Sturegallerian, där jag skulle träffa en kund, blandades sommarturister med stressade arbetstagare.
Barfotafötter med tunna sandaler blandades med stövlar, flickor i linnen med herrar i rock, huller om buller.
Ja, inte är det lätt att på morgonen veta hur dagen kommer te sig, temperatursmässigt så här i september.

Köpte Mango från Pakistan i asiatiska butiken på Olof Palmes gata och passade på att pussa på yngste sonen som börjat på teaterskola vid norra bantorget.
Känner mig alltid hemma i den centralaste delen av Stockholm, den del där jag växte upp.
På hemvägen hämtade jag plommon från systerns trädgård, har ju tyvärr inget plommonträd nu, men det kommer!!!

Summering av dagen
Jobb, kärleksfulla möten och framtidspussel som börjar lägga sig till rätta.
Kram på er alla



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0