Rondeller och andra jobb

Söndag och arbetsdag.
Nåja, jag blandar jobb med nöjen, planerar höst samtidigt som jag kokar plommonmarmelad och lyssnar på P1.
Älskar faktiskt att lyssna på radio och då framförallt P1 med alla spännande program.
Ett av jobben jag ska planera in är att inventera utemiljön i en kommun.
Det kan se olika ut och är ungefär så roligt som det låter men är nyttigt och ger lön.
 
När jag gör den här typen av uppdrag slår det mig många gånger, hur tänkte hen? Jag menar personen bakom designen, utformningen.
Under många år har det varit populärt att plantera perenner och de senaste åren är det stendekorerade cirkulationsplatser som varit i ropet. Lättskött och vackert är nog tanken.
 
Men hur tänkte personen bakom den här rondellen?
Här i småland äter vi mycket potatis och det är vi stolta för, Jaaaa!!!!! vi placerar en stor potatis av plast i mitten av rondellen, med ett glatt fejs på, det blir kul!
 
Hur kul som helst.........
 
Smaken är som baken mina vänner, själv blandar jag i valnötter och lägger i en vaniljstång i marmeladen, det blir gott!
Hur gott som helst........


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0