Nyfiken igen

Kan inte sova....

Huvudet fullt av tankar och intryck från gårdagen. Var på Södra teatern och deltog i Peter le Marcs smyglyssning av hans nya skiva som släpps den 26 september, så bra!
Innan dess planteringar och gräsklippning på Ingarö och planering.
Klockan är 4 och jag har varit vaken ett par timmar och jag vet i ärlighetens namn inte om jag kommer somna.
Andetagen bredvid mig är tunga och trygga och de värmer mitt hjärta, att min älskade sover gott.

Visst är det så att när våra nära och kära mår bra, mår vi också bra, och det motsatta. Jag kan omöjligt känna mig glad och nöjd om de jag älskar har problem och svårigheter, det påverkar ju hela min tillvaro.

Vaken....
Det är bara att flanera omkring på tankarnas gator och inse att det blir som det blir imorgon.

Sömntabletter har jag tagit kanske vid två tillfällen i mitt liv, på sjukhus i samband med operation och att ta en nattfösare har aldrig legat för mig.
Jag är nog buddist på så sätt att jag ser min kropp som min själs hus, vill inte omges av gifter, bara tanken på kemiska substanser gör mig illamående.
Så istället för att få panik, stirra på klockan och inse att morgondagen kommer bli lite tuff, ser jag ut på himlen, kramar om min kärlek.
Jag vet ju att livet funkar även om jag kommer vara lite såsig i skallen i morgon, det finns värre saker.

Uttalar tyst de ord jag har intatuerade på min fot

Que sera sera



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0