Goda nyheter det senaste dygnet

Precis hemkommen från en skogspromenad med min älskade syster som har stor sorg. Det enda jag kan göra är att finnas till hands, att lyssna, att finnas där om hon inte orkar gå, att orka vara stark.
Jag vet att hon och mina andra älskade systrar, blodsband eller inte skulle göra samma sak för mig,
 
Ser att mellan molnen syns den blå himlen på sina ställen och det känns inte som en slump.
Det mörka skingras så småningom, men det kommer att ta tid.
 
Vi tar en kopp kaffe och hon sitter vid soffan och jag vid bordet, under tystnad.
Då och då läser hon upp ett av de tusentals sms hon fått av sin käresta som sedan två dagar tillbaks inte finns.
Vi skrattar  med tårfyllda ögon åt roligheter och tokigheter åt innehållet, så där som bara kärleksfulla sms kan vara.
 
Helt plötsligt fylls jag av ett lugn, allt kommer att ordna sig, men hon måste få sörja och det tar tid.
 
Känner en längtan efter den blå himlen och hämtar ett kort jag köpte på Öckerö förra sommaren, texten är positiv och har framtidstro, precis vad vi behöver just nu!
 
Goda nyheter under det senaste dygnet
 
Planeten fortsatte att vrida sig runt sin egen axel som vanligt med resultat att solen gick upp överallt på jorden.
Miljarder fåglar sjöng och ett oändligt antal vackra blommor blommade.
Jorden välsignades med ungefär 340 000 helt nya ljuvliga små människobarn.
Intelligenta, kärleksfulla och mycket modiga handlingar utfördes varje sekund någonstans på planeten.
Miljoner människor avstod från att göra eller säga något elakt.
Hundratusentals nya, verkligt bra idéer kläcktes.
Miljarder människor skrattade, lärde sig något nytt, rörde med ömhet vid varandra, älskade livet och vägrade ge upp.
 
Önskar er alla en fin dag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0