En onödig dag

Doktorn och tandläkaren, samma dag....
Fullständigt onödigt och bara dyrt, åtminstone tandläkaren.
 
Jag har aldrig förstått varför munnen inte tillhör kroppen, varför tandvärk bedöms på ett annat sätt än tex. huvudvärk.
Vi som någon gång varit drabbade av dessa värkar, vet att det finns ingen dignitet i vilket som är värst.
En molande tandvärk gör dig precis lika handikappad som en dånande huvudvärk, dessutom hör dessa ofta samman.
Någon sa en gång att det är samma sak att gå till tandläkaren som till bilmekanikern. Vi öppnar munnen/huven och möts av "Oj, oj, oj, det här ser inte bra ut!" Själva har vi ingen aning utan frågar oroligt "Vad är det?"
Och svar får vi, på ett språk jämställt med kinesiska( om man nu inte pratar det)
 
Ja, du Ulla...det ser ut som ett brott på kardanaxeln/roten, med en startrotorn/pulpan ser visserligen ut att gå på sista versen, men vi kan göra något provisoriskt/slarvigt innan vi sätter dit en jaguarmotor/porslinskrona.
Efter att ha svalt djupt (hos tandläkaren spottat i den vita spottkoppen av emalj) frågar jag, "Vad kostar det?"
Paus....
"Ulla, det kostar ju en del, men det är det värt, det är ju en framtida investering" och jag nickar, viskar OK och så bokar vi en ny tid.
 
Det är en sådan tid jag ska till nu, så plånboken är laddad.
 
Nu vill jag absolut inte sätta varken tandläkaren eller bilmekanikern i dålig dager, tvärtom de har med tiden blivit nära vänner och jag kan tom njuta av vetskapen att det är jag som delvis betalar, då jag ser min älskade tandläkare dricka skumpa.
 
Nu tar jag sats och ger mig iväg!
Ha en underbar dag allihop!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0