Tisdag

Tisdag och himlen är grå, grå, grå....

Vilken kontrast mot naturen som sprakar i alla de varmaste färger och nyanser.
Varma färger och kalla färger.

När jag håller kurs i design brukar det vara en av frågorna, vad är skillnaden?
Nu ska jag hålla en väldigt kort liten lektion för det är tidigt och jag är hungrig samt sugen att jobba.

Ta ex röd färg. Blandar du in blått får du en kallare nyans och blandar du in gult så blir det varmare.
Ett bra exempel är att jämföra två olika bär.Hallonet som är kallt och jordgubben som är varm i sin röda färg.

Slut på lektionen, nu doftar det av kaffe!

Jag önskar er alla en färgstark och kärleksfull dag, trots himlens gråskala!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0