Odla vackert och gott

Sitter i höstrusket och slutför planeringen inför morgondagens kurs "Odla vackert och gott" en kurs med influenser från den engelska köksträdgården.
Innan dess ska jag hålla föredrag om utemiljöns betydelse på ett äldreboende, så trots vädret blir det fokus på trädgårdar i morgon.
Som jag tidigare berättat vann en av de trädgårdar jag skapat i Solna, ett av de hederspris på 10000  som Solna kommun delade ut. Otroligt hedrande och extra roligt, eftersom jag i så många år åkt land och rike omkring, för att prata om utemiljöns betydelse. Ibland kan det tyvärr vara så, att det är svårare att ändra attityd hos personalen än hos de som bor på stället. Orden som ofta uttalas är att "Så har vi alltid gjort här"= Kom inte och ändra något! Förändring kan vara oerhört farligt för vissa.
 
Jag ska så snart tillfälle ges, sätta i hop en liten trevlig utställning om hur man bygger upp en trädgård för alla sinnen.,
Men den här veckan känns redan full, både med arbete och festligheter, precis som det ska vara!
 
På lördag är det det den årliga festen då femton starka kvinnor träffas och summerar året som gått, äter, dricker, skrattar och gråter = kvinnokraft!
 
Ha en fin dag allihop!!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0