Närhet

Kvällen övergår snart till natt och jag måste gå lägga mig, trots att jag inte är färdig med det jag ska.

Lämna text och underlag till galleriet inför utställningen, skriva offert, presentera en utbildningsplan inför en uppdragsgivare samt måla.

Min käresta ligger och sover och jag hör att han är rejält förkyld.
Tänker egoistiskt att jag har INTE tid att bli sjuk och överlägger en stund att sova på soffan. Men det kommer jag naturligtvis inte göra eftersom det är alldeles för tomt.

Det är ju så att när jag delar säng med min käraste, har jag svårt att hålla tassarna på plats och nu pratar jag inte sex, faktum är att vi alltid varit väldigt fysiska i vår familj.
En smekning över kinden, en klapp på ryggen eller fotmassage under tiden man tittar på film. Att då ligga med händerna på täcket under natten blir väldigt konstigt.

Det blev uppenbart på ett ganska komiskt sätt nu när jag var på Öland.
Jag och Brittmarie delar alltid dubbelsäng och i vargtimmen, så där vid 3-4 tiden, kommer jag på att jag ligger och smeker henne på armen samtidigt som jag kilar in en fot mellan hennes vader.
Blir vaken, en smula generad och vänder ryggen till, jag trodde ju att jag var hemma hos mitt hjärta.

På morgonen vid frukosten känner jag att jag måste fråga henne om hon märkte något.
"Javisst, svarar hon glatt, jag tyckte det var jättemysigt, jag tänkte Ulla är ju så kärleksfull så det är ju rart!"
Vi skrattade gott när jag förklarade mitt handlande och ännu godare när vi spånade om vad som mer hade kunnat hänt:)

Nu ska jag gå och lägga mig med vetskapen om att någon av kroppens ytor kommer att vara i kontakt med min kärastes kropp hela natten.

En hand, en fot eller kanske bara en liten tå, men oftast bygger våra fingrar ett bo till nattens drömsvalor och så ligger vi med hopslingrade fingrar, tätt intill varandra hela natten. Tryggt och kärleksfullt.

Godnatt alla fina systrar och bröder, sov gott var än ni befinner er på vår jord. Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0