Blandad kompott

Igår var det full fart på galleriet, idag lugnt.

Åkte in till galleriet och passade på att promenera runt i SOFOs kvarter. Blir ärligt talat lite full i skratt när jag ser alla
hippa, söderbor som har en släng av chic, överklassbohemism.

Kan inte låta bli att minnas, hur det var i den delen av söder under min ungdomstid. Smutsigt, tråkigt och mörkt.
Inga restauranger, retrobutiker eller små mysiga hantverksbutiker. Inga genomtänkta, trendiga designbutiker, inga spartanskt inredda surdegsbagerier med priserna lite slarvigt klottrade med krita på svarta
griffeltavlor.
Den roliga delen av söder var runt Mariatorget och uppe vid Mosebacke.
Resten av söder var trist och i portarna stank det av urin.

Tiden förändras och stadsdelarna glider in i varandra, det finns inte längre slum och rivningskåkar, knivsöder är ett minne blott. På vissa gator finns det inga personer som bor utan bara kontor.
Ack ja, känner mig plötsligt väldigt gammal och glad för det.
Njuter till fullo av en kopp stark espresso på ett lustigt inrett café, med unga och gamla besökare. Deras gemensamma nämnare är att de känner sig lite hippare än oss andra, och Gud ska veta att jag unnar dem det!
Känslan att känna sig speciell är en känsla som ger glädje och självkänsla.

Nu ska jag snart lägga mig så jag önskar er alla en natt full av sköna drömmar!
Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0