Att svälja kameler men sila mygg

Borta bra men hemma bäst,
"man saknar inte kossan förrän båset är tomt", " bättre fly än illa fäkta" osv.
Ordspråken är många och dessutom ofta väldigt sanna.
Men ibland speglar sig den svenska Jantelagen in, ett exempel är, "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket".
Visst går även dess ord att se från olika håll men det blir lite motsägelsefullt om man jämför med "sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna"

Jag är övertygad, att om vi vågar satsa lite mer än vad vi tror att vi klarar av, växer vi. Om jag vågar säga till en person att jag tycker inte som du, men respekterar din åsikt, växer jag.
Om jag vågar följa mitt hjärta och skapa mitt egna liv, växer jag.
Livet är oförutsettbart och vad som helst kan hända!

Jag återkommer till de gamla ordspråken
"Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge"
"Det är bättre att ångrduser du gjort än det du aldrig gjorde"

Var rädda om varandra !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0