Vilken glädje

Ibland överaskas man ordentligt.

I höstas köpte jag vårlökar av olika slag, planterade dem och kastade påsarna. Nu när rådjuren stängts ute kan jag njuta av höstens arbete, och om ni visste vad jag blir överraskad!
Har inte ett minne av att jag köpt en tulpan som ser ut så här.
Men vilken överraskning, den är ju jättefin, den gör mig glad.

På en del andra ställen kan jag ana papegojtulpaner och enklare sorter. Försöker minnas om jag hade en tanke med planteringen, jag brukar ha det.

Likadant är det med människor.
Vi planterar en lök, ett frö och har en föreställning om hur blomman kommer se ut, dofta, trivas.
Ibland dyker det upp något/ någon helt annat/annan än vad vi väntat oss.
Vi följer nyfiket utvecklingen, men det är först vid blomningstid som vi ser, hur den verkligen ser ut.

Det är då vi blir överraskade, när slumpen/ ödet överraskar oss.
När du inte ens i din vildaste fantasi kunde föreställa dig, hur människan som korsar ditt livs väg, ser ut, beter sig och vilken röst hen har.

När livet överraskar dig

Sov gott alla människobarn, kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0