tankar till kvällningen

Idag har jag varit hyfsat effektiv och fått en hel del gjort. Även pappersjobb som är vansinnigt tråkigt.
Jag är väldigt tacksam för att, smaken är som baken, när det gäller val av arbete. Vet att jag skulle dödens dö, om jag var tvungen att sitta med nummer och siffror framför datorn varje dag.

Eftersom klockan är mycket och jag är såååå trött tänker jag avsluta med några ord från August Strindbergs självbiografi, Tjänstekvinnans son 

När jorden låg nygrävd med sin djupa svärta under äppelträdens
vita och skära soltält, när tulpanerna lyste i sin orientaliska färgprakt,
då tyckte han det var högtidligt att gå i trädgården, högtidligare än
på examen och i kyrkan julottan ej undantagen.

Godnatt Kamrater


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0