Regnet det bara öser ner

Och jag blir så blöt om både skor och strumpor....går den gamla slagdängan, och ja, det stämmer.
Visserligen var det inte regnet som gjorde fötterna blöta utan vattnet i dammen, jag rengjort i dag.

Tänk vad mycket kunskap som ligger lagrad i hjärnan, egentligen!
Som det här med att skapa ett naturligt tryck för att tömma ut vattnet.
Först ner med en pump, låta den arbeta ett tag och sedan på med en slang, skapa ett vaccumtryck, och swisch....koppla bort pumpen, och vattnet flödar av egen maskin.
Har man ingen pump går det att suga till ett tryck, som bovar och banditer gör när dom ska slanga bensin, men jag hade ingen större lust.

Stod faktiskt och funderade över, hur sjuk jag skulle bli om jag drack ett glas av det gröna, årsgamla, förorenade vattnet. Tänk er alger, fågelbajs, döda insekter, fimpar och annat smått och gott som guckat till sig sedan oktober.

Tänk dessutom om jag skulle bjuda de runt omkring mig på den gröna brygden, under presentation som en "Naturlig, hälsosam Smoothie"

Ser rubrikerna om giftmörderskan från Ingarö, eller häxan Satkott från skogen.
"Men oj, det skulle man aldrig kunna tro!....skulle mina nära och kära säga till journalisten från Aktuellt, på frågan om, vem är hon egentligen, den där Ulla.
"Visst är hon lite konstig, när hon halvnaken blåser såpbubblor, spelar munspel och dansar för sig själv, i ständigt sällskap av en svart katt, modell större, men hon hälsar alltid glatt" skulle grannarna säga.

Nej nu ska jag inte skrämma er, jag tänker inte förgifta någon utan om jag bjuder er på en grön drink så ÄR den en äkta hälsodrink!!!

Hej hopp



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0