Mitt eget rum

Tillbaks till vardagen, tillbaks till Sverige.

Har haft underbara dagar i England med inspiration, glädje, trevliga människor och god mat.
Många av de ideer som jag tagit till mig handlar om odling av det ätbara. Som jag tidigare berättat har jag sakta men säkert börjat få ordning på mitt inhägnade grönsaksområde.
Ser till min förtjusning att sparrisen, tomaterna, grönkålen, löken, potatisen, vitlöken, rödbetorna m.m växer och gror.
Känner mig som en stolt moder!

I England köpte jag en Salvia av en annorlunda sort samt tre sniglar av brons, tillverkade av en engelsk konstnär
Jag är verkligen inte någon älskare av en massa prydnadssaker, men såg vilka fina vakter de skulle bli.
Tänk när de liggandes på kanten, hotfullt väser ur mungipan (till mördarsniglarna) skyll er själva om ni kommer hit!!!

Kanske fungerar de även som väktare till mig och mitt rum, där jag bara släpper in de som är goda och äkta.

Under resan till England träffade jag nya vänner som är goda och äkta. De kanske blev förvånade och överraskade av att jag delade med mig av mitt liv. 
Jag har inga problem med skillnaden att vara privat och personlig, min integritet kanske till och mer är större än hos de flesta, men jag har inga problem med att tala om det som är på riktigt.
Sedan kan det handla om relationer, vänskap, kärlek, liv och död.

Tycker många gånger att fasaden som rädda människor bär, lätt krackelerar när man pratar om livet som det är och inte som man låtsas att det är.
Jag älskar verkligen att möta nya vänner, få ta del av levnadsöden som gäller såväl glädje som sorg!

Med öppet sinne och öppen famn tar jag gärna emot dessa nya vänner!

Men........i mitt alldeles egna rum, sviten i mitt hjärta är jag nog väldigt, väldigt selektiv, och det handlar om överlevnad, så är det för oss alla.
Om vi släpper in en människa i vårt innersta rum som sedan röjer runt, som rockbandet i sviten på Grand hotel, kostar det oändliga massor av tid, kraft och pengar att reparera skadorna som de åsamkat.
Det kanske till och med blir bestående skador som visserligen kan döljas med färg och lim, men som vi i egenskap av hotellägare vet, alltid kommer att finnas kvar, som ett ärr.

Så kära ni, jag säger det igen, det finns tre saker du inte kan få hur mycket du än vill, utan som du måste förtjäna.

FÖRTROENDE, KÄRLEK och RESPEKT

Önskar er alla en fin dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0