Gottgott!

Gick och lade mig så hiskeligt tidigt igår, men det var välbehövligt!

Det är ju så att kroppen själv talar om vad vi behöver, bara vi lyssnar.
Eftersom jag kände mig hängig och snuvig, var det bara att lyssna inåt, ta den beskyddande delen av Ulla i handen och gå till sängs. Att det var hockey på tv spelade ingen roll, jag hade inte tittat hur pigg jag än känt mig. Smaken är som baken.

Faktum är att alla vi människor vet vad vi behöver bara vi lyssnar och det gäller såväl kropp som själ. Jag är övertygad om det!
Själv har jag alltid varit väldigt förtjust i salt, trots att jag vet att det är onyttigt. Trots detta har jag alltid haft ett väldigt lågt blodtryck. Samma sak då jag har mens, blir fullständigt gaaaalen i leverpastej och persilja=järn.

Så även i dag, kroppen längtade efter jord eftersom det är en förutsättning för odlande=grönsaker=mat.
Helt plötsligt kommer ett lass med fin, välgödslad jord, som en gåva av en vän. Blev sååå glad och tacksam.

Lycklig och glad gästade jag sedan fina Lena i hennes galleri och avslutades med god anka på en vietnamesisk krog.
Gott gott!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0