Godmorgon denna nya dag

God morgon och god morgon och god morgon, dag efter dag.

Det är lätt att bara kasta ut sig, av gammal vana, men lyssnar man på innebörden så är det faktiskt en GOD morgon vi önskar varandra och vad det innebär är i högsta grad individuellt.

För mig är en god morgon, först och främst att vakna och känna mig utvilad och frisk. Jag sträcker på mig som en katt, öppnar ögonen, lyssnar på fåglarna och går sedan upp.
Sätter på mig kläderna och går till brevlådan som ligger en bit bort, sisådär en 300 m skulle jag tro.
Efter det gör jag frukost, kaffe och smörgås, gärna ägg och kaviar. Läser tidningen i lugn och ro.

Sedan kopplar jag in uteduschens slang till kökskranen och tar ett djupt andetag. (Oavsett temperatur brukar det vara rätt svalt att duscha utomhus klockan 6-7 på morgonen, men det är en renande uppiggningsprocess kan jag lova!)

Efter en sådan morgon känner jag mig redo att möta dagens sysslor med glädje (i de flesta fall:)

Men kanske är det så, att bara vetskapen om att få vakna upp till en ny dag är den bästa, goda morgonen som går att få, för vad skulle vara alternativet?

Önskar er alla en God morgon, dag, kväll, natt..........ja ett Gott Liv helt enkelt!

Var rädda om er där ute i stora, vida världen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0