En dag på slottet.

Har tillbringat en del av dagen på ett slott.
Tillsammans med två härliga kvinnor gick vi igenom alla 53 rum och kände verkligen historiens vingslag.
Tänk om väggarna kunde tala!

Jag kände starkt närvaron av alla de som bott där sedan 1600 talet.
Detaljer som lås, tapeter, dörrar visade på det enorma fina hantverk som skapat slottet.
Eftersom jag ska guida runt gästerna i trädgården på nyinvigningen i augusti, behöver jag läsa på. En spännande och rolig uppgift!

En annan rolig sak var att under kvällen bygga upp ett Event med tema tivoli.
En god vän kom som räddaren i nöden med ett aggregat som snabbt fyllde alla ballongerna med luft, vilken tur att det finns såna vänner.
Jag såg framför mig hur Kerstin och jag annars skulle legat, som döda sillar med uttömda lungor.
Nu ligger jag trött i sängen och ska snart välkomna sömnen.
Hopas att ni alla får en god nattsömn,
Godnatt kamrater, sov gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0