Dagen har gått

Jag har tagit mig i genom dagen med sorg i hjärtat.
Sorgen lindrades lite av att jag träffade yngsta sonen en stund. Vi åt middag på O' learys, med olika tillbehör som var gott och prisvärt!
Tänker mycket på livet och att ta vara på det. Vill därför dela denna text av Rainer Haak

Att leva är att bära frukt.
Jag har i mig alla förutsättningar för det.
Att bära frukt är inte en pliktuppfyllelse för att rättfärdiga sin existens.
Att bära frukt är mer än hårt arbete och stress.
Att bära frukt är ett uttryck för liv.
Att bära frukt är något som vi gör när vi lever ett överflödande liv.
Jag kan bära frukt utan något bestämt syfte -av bara livsglädje.
Jag kan sjunga och skratta och bjuda på mig själv därför att livet gör mig fri att göra det.
Att bära frukt är ett tecken på tacksamhet.
Jag ger tillbaka en bråkdel av det jag fått ta emot. Och världen blir ljusare och gladare.

Godnatt alla



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0