Brrrr...

Mötes av kyla, när jag öppnade dörren i morse.

Ja, det är klart att natten är kallare än dagen, och att det nu när klockan är 6.45 har hunnit bli varmare än det var kl.5, men ändå.
Det slår mig hur snabbt man blir van vid att ha det varmt och skönt omkring sig. Visserligen var förra veckan extremt varm i England och de fanns de som klagade på värmen, men jag njöt.

Njöt gjorde jag även i går, efter att ha hattat runt som en hattifnatt hela dagen.
Planerat för att gjuta och snickra en portal hos en kund, planerat och planterat hos en annan på söder, mitt i SOFO, på Södermannagatan, ni förstår hur lätt det är att hitta parkering där!!!!!
Och tandläkaren där emellan.

Eftersom tiden mellan hägg och syren snart är över, tog jag mig tid att avsluta arbetsdagen på ett fint sätt.
Med syrenens doft i näsborrarna, åt jag middag uppe på Fåfängan och njöt av sällskapet och utsikten.
Solen sken (även om vindarna var lite småkyliga) och Stockholm visade sig från sin allra vackraste och mest förföriska sida.

Nu ska jag strax ge mig i väg till Waxholm för att förena nytta med nöje dvs. prata framtida jobb och fika med en kreativ arbetsvän och sedan ska jag bygga Tivoli till Kvällen!!!

Ha en fin dag allihop!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0