Björkris igen

Oj så fel det blev om att rosorna ska klippas när rosornas blad är som musöron, björkens blad ska det vara naturligtvis.
Fotot föreställer björkris omsorgsfullt plockat i exakt rätt tid, vackra snittytor och bundet med garn i kärlekens färg, rött.
En av de finaste gåvor jag fått.

För ett år sedan använde jag det när jag bastade. Spänstigt och med en frisk doft risade jag mig i bastun och njöt.
Nu har det hängt vid mitt hus ett år och får finnas med så länge vädrets makter och tidens tand tillåter. Skulle aldrig kasta eller elda upp det.
Ska själv försöka binda ett likadant i år, för snart är det dags, björken har redan fått råttöron:)

Ha en fortsatt fin dag kära alla!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0