Att öppna dörrar


En väldigt positiv följd, av att ha förmånen att omges av mångfacetterade vänner, är att de fungerar som guider.
De guidar mig, öppnar upp dörren till i en värld jag aldrig besökt tidigare . Gårdagskvällen var en sådan.

Med en vän som öppnat upp dörren till en värld fylld av intressen jag aldrig ens varit i närheten av, besökte jag i går kväll Angarns naturreservat, som en annan vän har guidat mig till.
Det var en mystisk stämning över kärren och inte en ornitolog så långt ögat såg, vilket i och för sig inte var så konstigt, fåglarna kurade skymning dom med.
Men den medhavda picnicen smakade gott och det var väldigt mysigt.

Det som blev glasklart för mig, var att jag guidade hen i en värld som någon annan öppnat dörren till , för mig!
Den gamla tesen som säger att "Det man inte vet om det lider man inte av", går även att vända till "Det man inte vet om njuter man inte av"

Jag ser fram mot att möta nya guider som öppnar nya dörrar! Tänk vad mycket roligt jag har framför mig!

Ha en fin och kreativ dag allesammans



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0