Vi är alla barn....

Sitter och väntar att maten skall komma, på ett ställe beläget på Norrtullsgatan.. På andra sidan, Norrtulls sjukhus som jag gjorde en drama dokumentär om, för tjugo år sedan. Åren går:) Hur som helst minns jag alla människoöden vi hade förmånen att få ta del utav. Skulle jag berätta om alla de barn som var inhysta, i åldrade kroppar, skulle bloggen inte räcka till....Men en man som det berättades om, hade besökt Norrtull på dess 100 årsjubileum. Han ställde sig och urinerade mot husets fasad, till mångas förskräckelse. När han blev tillsagd svarade han "jag har bott i USA i många år, men svor att jag skulle återvända innan jag dör, och pissa på det här jävla stället" Vad hade denna åttioåriga lille pojke upplevt innanför de tegelröda väggarna? Hur hade denna ilska format hans liv? Fick han ro efter besöket? Vem vet.....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0