Vatten och bröd

Trött, mätt och belåten efter en dag innehållande hårt jobb och frisk luft.
Känner mig som en riktig bonddräng när jag vänder jord, snickrar, slår ner pålar i den steniga marken med en tung slägga.
Avslutade dagen med en underbar söndagsmiddag, bestående av isterband och stuvad potatis, gudagott!
Tänk, till hösten kan jag äta mina egenodlade rödbetor till:)

Ser fram mot att fixa vattnet nu i veckan så jag slipper släpa med dunkarna. Längtar nämligen vansinnigt mycket, efter att få avsluta kvällen med en riktig, het bastu.
Det finns ju ingen snö att rulla sig i längre, och vattnet blir ju lite av hårdvaluta när man får bära hem varje liter. Tur att Gustavsbergsbadet finns!

Nej nu ska jag ta en kopp te och lite barkbröd med ost! Köpte brödet på mässan tillverkat av Härjedalsbröd i Lillhärdal.
Hör bara vilka underbara ingredienser:
Råg, vete, pilsnermalt, barkmjöl, salt, vatten och krossade enbär.
Inget annat!

Godkväll gott folk



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0