Omväxling förnöjer...

Vissa dagar är mer...vad ska jag säga, intensiva eller ska jag säga varierade än andra.
Inser att jag har väldigt varierande arbetsuppgifter.

Började dagen med att lägga potatis på groddning, få en hedrande förfrågan om att måla en tavla (tycker att jag gör tavlor jämt:), för att sedan prata skötselavtal och ekonomi.
Ragga någon intressant person till morgondagens trädgårdscafés tema, en annan kultur (tack Sawza).
Hopp in i bilen....

Köpa 20 meter tyll i gult, rött och orange, köpa grillkol, 1 kg chilifrukter samt 4 stockar vitlök, Rosmarin, Oregano och två rullar svart pappersduk.
Kopiera foton på eldslågor.
Sen i väg till Sturegallerian och bygga tema HOT inför morgondagens VIP kväll. Chilifrukter hängande från taket, Eldslågor och kolbitar i tittskåp och en drös av tyll och vitlökar huller om buller.
Hopp in i bilen........

Vidare till första kurstillfället om Urban gardening, eller balkongträdgård rättare sagt.
Ge järnet i 2.5 timme så att de tolv kursdeltagarna ska få med sig, så mycket som möjligt.
Känner alltid ett stort ansvar att ge allt jag bara kan, när människor faktiskt betalar pengar för att lyssna på mig.
Vilka underbara människor, ambitiösa, vetgiriga och med härliga drömmar, om att göra underverk med sina balkonger.
Hopp in i bilen.....

Ut till skärgården, hem, hämta vatten, vattna fröna som blivit små groddar, skriva fakturor, skriva växtlistor, gå igenom mail och sist men inte minst skriva ner lite tankar här!

Kommer somna ovaggad, men nöjd, snart....

Godnatt....zzzzzzzzzz


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0