Ris och ros...

Swisch, swisch, swisch....

lät det när prins Charles och hans följe, snabbt passerade alla Finlandsbåtar efter besöket på fryshuset.
Själv stod jag i kö på andra sidan eftersom vägen var avstängd när de skulle passera.
Hörde samtidigt på radion att en av frågorna som ungdomarna ställt, var om det var kallt under kilten.
Vilken bra fråga! Det är faktiskt något jag också funderat på, ofta, ofta. Ibland har jag legat sömnlös och grubblat, är det kallt under kilten, är det kallt under kilten.... ni vet, som ett mantra, oummmm....

Nä, jag skojar nu.
Tycker bara att det är lite rart och rörande över omsorgen från några av er. Har fått ett par samtal och sms där ni med kärlek i tonen tycker jag är lite knäpp....fast rolig...men knäpp.
Hmmmmmm, och jag som bara skriver det som huvudet lurar handen att pränta ner. Vilket också fungerar som en ventil, lite som att ha gaser i magen och fisa. Man har ingen aning om hur det ska lukta.
En smygare kan vara skälet till att en hel lokal töms, medan en riktig brakskit dundrar " men hjälp, vad var det?" men går luktlös förbi.
Så är det med det som kommer ut och klottras ner här, jag har ingen aning om det doftar ros eller stinker, det får var och en själv bedöma.
En del kommenteras flitigt via meddelanden på FB, mail eller sms, och några här, och kära vänner det är bara roligt.
Så skriv gärna kommentarer om ni blir rörda eller berörda!
Ha en alldeles underbar kväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0