Mello

Godmorgon!

Jag tittar väldigt sällan på tv och har av den anledningen inte sett några deltävlingar av "Mello" dvs melodifestivalen. Men i går kväll tittade jag av den anledningen att det blivit ett sånt liv kring vissa av deltagarna, ni vet vilka jag menar...
Vad som är fascinerande är att det naturligtvis fanns en tanke att ta med de bägge herrarna, att skapa rubriker och locka nyfikna personer, som mig att titta. För egentligen kan man ju inte tävla i någon konstfom överhuvud taget. Det intressanta är alltid det som sticker ut, som lämnar avtryck.
Minns för ett par år sedan när en av konstnärerna på Vårsalongen hade gjort en installation, bestående av en film där en flicka steppade. Ingenting annat än femton minuter svartvit stepp.
En annan film visade hur en kvinna enträget, och med kraft försökte välta en ungbjörk, och lyckades med detta.

Mao konsten ligger i betraktarens öga eller öra för den delen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0