Kärlek


Varje torsdag har jag trädgårdscafé på ett omvårdnadsboende. Året runt har jag planerat in olika teman relaterade till trädgård och kultur.
Ni vet Kultur betyder just odla.
Det är en underbar dag när jag både ger och får, på ett väldigt påtagligt sätt, kärlek.
Kontrasten från gårdagen då jag byggde event i Sturegallerian mot dagens kommande café kunde inte vara större.
I city, runt Stureplan springer människor omkring som om de skulle dö i morgon.
 
Hos mina kära, erfarna vänner och gäster som väntas komma i dag, är ju det att faktum. De kommer kanske dö i morgon, och ändå eller kanske just därför, tar de det lugnt.
Om ni visste vilka levnadsöden och berättelser jag får ta del ut av.
Missionärer i Afrika, piloter, järnvägsbyggare och överlevande krigsveteraner från det finska vinterkriget.

Alla dessa skulle var för sig kunna skriva en självbiografi som verkligen innehöll något, efter ett helt liv.
Och ...då kan jag inte låta bli att jämföra en del av de som vid trettio års ålder skriver om sitt liv, vilket i sig kan vara intressant, men ändå...
Dagens tema är" en annan kultur " och som inbjuden gäst kommer Sawza att prata om den kurdiska kulturen och efter det dricker vi kaffe med hembakat bröd!

Är så glad och tacksam att jag får lära mig något nytt varje dag!

På återhörande alla människobarn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0