Hajarna akt 2



Akt 2
Missförstå mig rätt alla underbara nummerarbetare. Menade verkligen inte att kreativiteten bara är av godo. Det finns inga som är så bra att njuta som ni mina fina vänner.
Tänk att bara ligga rakt upp och ner, timme in och timme ut, på en strand blunda och bara insupa solen....

Till skillnad från mig, som när jag ligger på mage upptäcker hur många insekter som lever i sanden, vilka vackra mönster som kan formas av snäckorna och vilka livshistorier hjärnan syr ihop om de omkring.

Som han med leopardmönstrade badbyxorna och som säkert skilt sig nyligen, och på vinst och förlust åkt på en sista minuten resa, och hamnat här.

Eller de två medelålders kvinnorna som solar toppless och har synliga stygn runt bröstvårtorna från senaste operationen, som gett brösten ett ungt och uppnosigt uttryck. Oj, nu ska dom minsann visa hur vilda och crazy dom är. Hmmmmmm, jag tycker mig känna igen dem från Sumpan.

Eller paret som inte pratar med varandra utan är försjunkna i varsin bok. Vad dom måste vara lyckliga, att som dövstum hitta sin like!...tänker jag tills jag hör, "du, stick upp och köp en bärs åt mig, hörru nu sa jag !!!!
Dom var nog inte så lyckliga...

Och så går dagen.
Jag går efter stranden och letar snäckor, eller efter strandkanten och letar växter. Jag badar och låtsas att jag är en fisk som har små,små fenor och nästan drunknar. Jag peelar mig med sand och blir mjuk och fin. Jag läser en bok. Jag ligger och skriver en bok.
Och under tiden ligger ni fina, i samma läge (kanske vänt er på magarna) och njuter.
Ulla, är du gullig och går och handlar något att dricka?
Jaaa... Det gör jag gärna, svarar jag och skuttar iväg i den varma sanden, skrattar för mig själv när jag ser hur konstiga fotspår en del lämnar.
Undrar hur deras fötter ser ut:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0