Gröna fingrar och blått blod....

Vaknade tre och bara längtade att få gå upp och börja jobba. Insåg att det var lite väl tidigt, så jag lyssnade på lite soft jazz då natt övergick till dag.

Kronärtskocka, tomaten Chokolate Chemi, tomaten Costoluto Fiorentino, rödlöken Di Genova och Tropea Rossa Tonda samt äkta Carum carvi, dvs Persisk kummin har nu fått komma i sitt rätta element, jorden. Potatisarna fyller varje fönsterbräda och jag riktigt hör hur allihop, frön och plugg, fnissar av glädje!
Jag blandar frön från såväl Impecta som weibulls, men min favorit är dock från Gourmetgarage. Ni som ännu inte upptäckt denna pärla har en fin upplevelse att vänta! www.gourmetgarage.dk

Men Ulla undrar då vän av ordning, var kommer det blå blodet in?
Jo, det ska jag berätta! Fick av min syster veta att en släkting forskat kring vår bakgrund, och trot eller ej, jag härstammar från både tysk och dansk adel. Men även franskt vandrande cirkusfolk på andra sidan OCH sameblod.
Helt plötsligt föll alla bitar på plats:).
Trevlig fortsatt söndag mina vänner!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0