Godmorgon måndagsmorgon

Morgonen i dag, var betydligt kyligare än morgonen i går och så är det ju i den tidiga våren.
Mycket i livet kan ändra riktning och vi kan bli förvånade över hur förväntningar kan övergå i besvikelse. Men med våren blir vi aldrig besvikna. Den kommer, kanske inte lika fantastisk dom denna med takdropp och solsken, men den håller sitt löfte, och kommer. Det är kanske därför jag älskar den här årstiden, kanske mer än andra, den smälter bort kylan, att den håller vad den lovar. Jag har ännu inte upplevt att vintern pågår året om.

De övriga årstiderna är också fantastiska, men kan liksom glida in i varandra, vara lite ironiska "jaså, du trodde, det skulle bli varmt" och så gör sommaren lång näsa åt oss. Men våren är oundviklig, den smälter bort det kalla.

Likadant kan jag känna med människor, har väldigt svårt för ironi. Jag vet att jag snuddat vid det tidigare, men blev påmind nu på morgonen när jag såg Maria Montezami visa vädret på morgonnyheterna.
Oavsett innehållet i dokusåpan som hon och andra rika kvinnor deltog i, tycker jag om henne.
För att hon är vänlig, verkar ärlig på ett barnsligt sätt och visar att hon bryr sig om andra än sig själv. Det spelar egentligen ingen roll om det är skådespeleri, det är en vänlig karaktär. En person som man skulle kunna bli vän med.
Jämför med den ironiska, cyniska och kroppsfixerade Anna Anka, som försvann.
Vem vill ha en person med de egenskaperna som vän?
En elak person som tycker det är vansinnigt kul att kommentera andras svagheter och framhäva sig själv.
En person som gärna vill ge ordet snäll en mesig, tråkig innebörd.

Ha en fortsatt trevlig måndag och var snälla mot varandra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0