Fint sällskap

Denna fantastiska dag har jag fått massor gjort.

Beskurit buskar, flyttat äppelträd, snickrat färdigt rådjursskyddet. Plötsligt kände jag mig betraktad, ni vet som man kan känna när någon tittar på en, fast man har ryggen vänd. Konstig känsla.
Jag vände mig om och där, alldeles nära stod en av mina dagliga gäster och stirrade på mig. Vi stod och tittade på varandra flera minuter, tills han slutligen bestämde sig för att vända, och gå tillbaks in i skogen.
Jag vet, att han förstod vad mitt arbete skulle innebära. Slut på lördagsgodiset!
Efter några meter vände han sig om, tittade på mig och fnös, för att sedan fortsätta att gå.

Jag blev faktiskt lite förbannad! dagligen lägger jag ut hårt bröd, äpplen och annat för att han och sin familj ska få lite mums, och så har han mage att bli sur! Nä, någon måtta får det vara!

Jag fortsatte jobba och kände mig så glad och tacksam, att jag har en stark och fungerande kropp, har ju alltid sett mig som ett Ardennersto.
Nu ska jag skryta, men jag har brutit ner väldigt många, både kvinnor och män i armkrok, så jag var nog snarare dräng än piga i mitt tidigare liv.

Oj nu kurrar det i magen efter dagsverket så snart ska jag ta och förbereda för årets första grillning!

Ha en fin kväll allihop, i morgon är det måndag igen!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0