Bähää.....

Vaknar upp till ännu en ny outforskad dag.

Hade svårt att somna i går. Huvudet fullt av tankar och idéer, det är så mycket som ska få plats och som vill ut. Kommer att ha fullt upp med att bygga visningsbalkongen på Rum och Trädgård i Kista, tillsammans med Lena Linderholm och Leif Björklund. Härliga människor båda två! Sen blir det kurser, föredrag och annat smått och gott

Hur som helst tänkte jag, nu räknar jag får, har ni provat det? Hur är det ungdomarna brukar skriva när något är galet, idiotroligt med en ironisk knorr, MOOOOAHAHAHA.....som ur en skräckfilm, eller? 

Såååå, jag började, ett, två, tre.....nä....mina får bara kröp under staketet eller stannade framför, eller la sig ner och sov, så jag blev bara ännu vaknare över energin som gick till att försöka dirigera dem rätt!
På ängen där de betade växte gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol....och så började jag sjunga, gick till bokhyllan och hämtade en gammal sångbok med massor av roliga sånger i. 

Och där låg jag, när måndag övergick till tisdag, sjungandes om Rönnerdahl, Carmencita och helt fritt, från tonårstiden om att Vietnam är utanför ditt fönster...tralala. I Ingaröskogen inbäddad av höga granar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0