Ett gammalt vykort

Hittade ett gammalt vykort från 70-talet, ni vet ett sånt där räfflat, gummerat. Meningen var att man skulle få en häftig, 3-D upplevelse när man vinklade kortet. Gjorde ett liknade experiment med mig själv, på damtoaletten, i pausen på seminariet om sociala medier i offentlig verksamhet.
Det gäller att ha balans mellan att vara stor och liten, för lekfullhet har inget med att vara barn eller vuxen.
För mig är att vara vuxen, att stå för sina handlingar oavsett om de är bra eller dåliga.
Lika viktigt att kunna säga, oj då, jag ber om ursäkt det var mitt fel!, är det att kunna säga tack, ja jag tycker också att jag har gjort ett bra jobb!
Om du sedan vill gå påskkärring, rida på den mekaniska hästen utanför ICA eller blåsa såpbubblor, gör det! Det har ingenting med vuxenhet kontra barnslighet att göra!
Så....uppmuntra barnet i dig, lek, busa, njut och ta konsekvenserna av dina val!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0