Tredje advent

Tredje advent och ett ljus till tänds.
För mig känns vissa traditioner viktigare än andra, att tända ljus är en sådan.
Julen ser nog väldigt lika ut för många men traditionerna ter sig olika från familj till familj.

För mig har det alltid varit glädje och många personer samlas, rena Fanny och Alexanderjulen, men allt har sin tid.
Som skild med vuxna barn blir frågan naturligtvis hur gör man?

Jag har fler vänner som efter skilsmässan firar varannan jul med sina barn och varannan utan dem.
Jag vet varken vad som är rätt eller fel men jag vill fira med mina barn, även om de är vuxna.
Jag har inga problem med att även exmannen är med, vi är vänner och han vill också fira med våra avkommor ( ett hemskt ord kanske ska jag säga vuxna barn istället?, jag säger VB)
Så hur blir det då?

Jo, vi firar hos ett av VB och har knytkalas vilket känns som en lösning. Julen ska ju vara glädjerik, varm och kärleksfull!
Hur ni än väljer att fira (eller inte fira) er jul hoppas jag att ni får en fin tredje advent!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0