Snart...

Snart bär det av mot det stora landet i Väster.
 
Har checkat av det mesta inför resan gällande pass, visum, försäkringar, tandläkare osv, men har inte tittat på vad jag ska ha med mig.
Som jag tidigare berättat har jag nästan alltid bara haft handbagage då jag reser, shorts, sköna skor, trosor, ett par linnen och någon varm tröja, men då har det varit för max tre veckor, nu gäller det tre månader.
Hmmm vad ska jag ha för väska till och börja med, och kanske ska jag ta med mig någon fin klänning och skor, vi kommer ju gå på en del fester samt troligtvis avsluta med en kryssning i Miami, hmmmm......
 
Men det löser sig nog, jag kan känna mig fin i det mesta och har alltid tyckt att "less is more", tycker att kaftanerna som man har i Arabstaterna och Sari som man bär i Indien är det vackraste som finns. Gick ju faktiskt till Le Rouge förra veckan med mina Goodyearstövlar på mig. På frågan om mina barn (som var med) skämdes över mig var svaret "Mamma, det skulle vi aldrig göra" och det räcker för mig.
 
Kommer att tänka på vad Coco Chanel sa en gång:
-Om en kvinna kommer in i ett rum och man säger, "Vilken vacker klänning", så är den inte speciell. Men om en kvinna kommer in och man säger "Vilken vacker kvinna" då är klänningen vacker.
 
Nu ska jag fortsätta med datorn framför näsan, handen i en julgrupp och mobilen på högtalarfunktion, jag guidar skräddarna i Malung per telefon hur scenkläderna jag designat till en av våra häftigaste artister ska se ut. Hoppas att postens frakt fungerar så här dan före dan före dan före dan före dopparedagen.
 
Is i magen Ulla.....du hinner....det är ett par dagar tills du reser och jag säger orden till mig själv som jag så ofta säger till andra som tröst
 
Livets stora hemlighet, allt blir bra
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0