Nobel

Älskar att titta på nobelfirandet, såväl prisutdelningen som festen.
Trots att det kan vara väldigt svårt att riktigt sätta sig in i vilka upptäckter som lett till ett pris, tycker jag att det är fascinerande med all kunskap.
Nu ska jag återigen skryta..
Jag har ett riktigt Nobelpris, i medicin.

Anledningen till detta är att min hädangångna svärfar satt i Nobelstiftelsen och var en av de som utsåg vem som skulle få priset i medicin.
Han bar professor och känd för att ha skapat tvillingregistret.
Som arvode för sitt arbete i Nobelstiftelsen fick han myntet.

När jag så fyllde 30 fick jag ett mynt som jag sedermera lät göra ett halssmycke av.
23 karat guld med vacker gravyr!

Det är inte ofta jag bär smycket utan oftast ligger den och vilar i bankfacket, men när jag bär halsbandet är jag stolt som en höna!

Godnatt och sov gott så småningom kamrater



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0