Le Rouge

Intog middagen på restaurang Le Rouge med två av mina barn igår kväll.

Husets skumpa, en underbar ungtupp i vitt vin med potatismos. Oxrygg med tomatsallad.....
Njutningen var total!

Sedan sen underbara toaletten dom likt den övriga inredningen påminde om en gammal fransk bordell.

Melker Andersson och mina vägar har korsats genom åren.
Dels när jag hade designat miljön kring Mieles huvudkontor( diskmaskiner och sånt ni vet) och han stod för maten vid invigningen. Då pratade vi just om hur enahanda och likriktig designen på många restauranger och trädgårdar var, att många designar efter vad som är mode och inte vågar ha sin egen stil.
En annan gång deltog han med handavtryck på min utställningsträdgård i Sommarsalongen på Ulriksdal.

Så när jag gick på toaletten smålog jag en smula då jag såg inredningen.

Tänkte på Paris, på Barerna, restaurangerna och på Ann, älskade vännen Ann.

Au revoir!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0