Grrrrr.....eller morr, kanske?

När jag var liten fanns det böcker som kompisarna skulle presentera sig i, kamratböcker om ni minns.
Frågor som, vad vill du bli när du blir stor, vilken favoritfärg har du, vad spelar du osv....

Var på en fest där värdinnan hade sparat böckerna och en del av gästerna fanns representerade i böckerna. Det blev många skratt och överraskade utrop som " Va!, skrev jag verkligen det, kan inte minnas att jag någonsin velat bli flygvärdinna!"
Det fanns även en fråga i någon bok som löd, om du var ett djur, vilket djur skulle du vara? Minns tyvärr inte vad jag svarade då, men antar att det var hund, häst eller katt, det brukade vara det.

Idag som medelålders kvinna, med större delen av livet bakom om mig vet jag dock vilket djur jag skulle vara, eller snarare vilka.

Jag skulle definitivt vara en höna (gillar att gå runt och picka och plocka) men även känguru (värnar om de mina som en varghona, ett djur till förresten) och bär dem gärna i min lilla ficka, närmast hjärtat för att ge värme och kärlek, men jag är även en LEJONHONA som betraktar omvärlden och OM, men bara OM det behövs, tillintetgör den som skadar de jag älskar.
Det, mina kära vänner är inte ett hot utan ett löfte!

Önskar er alla en alldeles särdeles fin vinterdag!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0