Godmorgon

Godmorgon alla människobarn, hoppas att ni sovit gott.
Själv har jag sovit tungt och drömlöst men vaknat ett par gånger.

Vid 2 vaknade jag med en enorm trädgårdsabstinens, kände riktig längtan att få påta i jorden, sätta frön.

Kanske är det så att jag längtar lite extra efter det ljusgröna, lövträden och gräset, nu när jag bor på ett berg.
Det är fantastiskt på många sätt och utsikten är enastående, men det är mest barrträd, tallar och granar.

Jag tänkte på Ingarö i nattens mörker, på fiskmyran som jag brukade ta ett morgondopp i, på gräset som rådjuren åt av, på doften av syrener och rosor.

Allt har sin tid och alla våra olika hem sin charm och sin själ så det ska bli spännande i maj, då vi flyttar till outforskade nejder.

Önskar er alla en fin och kreativ dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0