Elvis, Elvis, Elvis

Nu har jag landat även i hjärnan. 
 
De första dagarna har gått till allt praktiskt kring vidare resmål. Nu har vi precis ätit frukost på riktigt amerikanskt sätt, hamburgare, juice och kaffe i sängen, på ett motel, i utkanten av LA.
Igår följde vi Bills vän Stefan i hans vardagsbestyr som bilmek, också intressant. Jag gillar ju att se vardagen i de länder jag besöker och inte bara den konstruerade och tillrättalagda, turistvänliga fasaden som lätt visas upp.
Så gårdagen innebar såväl besök på bilverkstan, hämtning av släpvagnar på ett gigantiskt lager samt middag på en krog där man kunde träffa den mexikanska Elvis.
 
Nu lyste han dock med sin frånvaro, men besöket var ändå en upplevelse i sig. Tusentals tavlor, prylar och foton, alla föreställande Elvis, dekorerade restaurangen. I taket, på väggarna, ja överallt, Elvis, Elvis, Elvis!!!
Lägg till detta, en flottig enchillada till en ljuvlig Marguerita och känslan attvara en "av dem" var total.
 
Hade en fascinerande konversation med en i vårt sällskap. Hon berättade glatt om att hon togsömntabletter för att sova ordentligt för att orka mesuite liv som hemmafru...... Ja alla är vi olika
 
Nu ska jag göra mig i ordning för nästa äventyr,
 
 
Hollywood here we come!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0