Alla är vi vackra!

Nu lackar det mot jul eller åtminstone lucia.
Jobbar för fullt och försöker planera så att jag kan koppla av under mitt äventyr i Amerika.
Jag vill hinna med att umgås med mina barn, träffa mina älskade släktingar och vänner, slutföra jobb som pågår samt hinna slänga ut metspön med nya kreativa idéer som jag ska ta itu med när jag kommer hem.

Det är spännande, lite läskigt men framförallt roligt. Tiden räcker inte riktigt till....

Jag har alltid haft projekt på gång och som jag genomfört. Tycker jag något verkar kul så gör jag det oavsett om det handlar om utställningar, trädgårdar, event, happenings, utbildningar eller fester, ja vad som.
Igår kom jag på att det verkar himla kul att åka snöskoter, så då gjorde jag det och det var jättekul!!!

Trots denna nyfikenhet finns det vissa saker jag är helt ointresserad av, saker där jag bara skulle känna att jag slösade bort tiden med.

Golf är en sådan sak och att handla eller shoppa som det heter, vilket slöseri på såväl tid som pengar.

Sen skulle jag aldrig skaffa en frisyr som måste fönas, fluffas eller puffas med, jag går alltid från badhuset med håret blött( nu blir det vackra istappar i det) och låter det självtorka. Tror inte jag har fönat håret många gånger i mitt liv, men kan rulla in en papiljott i luggen ibland, tyvärr glömmer jag ofta bort den och upptäcker den först efter ett par timmar.

Trots avsaknad av fåfänga känner jag mig ändå fri i själen, jag är ju som jag är, liksom du är som du är, alla är vi vackra och unika på vårt sätt och det ska vi vara stolta över!
Visst är det roligt att fixa till sig och visst sminkar jag till mig ibland och fixar håret men det är verkligen inget tvång.

Eller som jag sa till en vän som känt sig annorlunda och ledsen på grund av sitt handikapp "Vem vill vara en dussinvara?"

Ha en fin dag allihop!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0