Vardagen

Fortfarande sommar (även om det krävs en viss fantasi idag) och snart är vardagen här.
 
Vardagen, vilket underligt ord egentligen, var dag. Är det inte så att alla dagar är en var dag?
Kanske innebörden med vardag är att det rullar på, att rutinerna styr dagen, att var dag är sig lik?
Googlade på vardag och fick alla möjliga trådar, men kontentan verkar ändå vara så att vardagen är lite mer..... tråkig, grå eller kanske mer förutsägbar, vi vet hur morgondagen ser ut.
 
Jag trodde verkligen att jag varit bortkopplad från vardagen under någon månad, men inser nu vid skrivbordet att så är icke fallet.
Alla upplevelser jag varit med om under mina fantastiska resor finns lagrade i hjärnan och pockar på, de liksom säger "Använd mig, skriv om mig, måla om mig!!!" Inser att "semestern" till stor del varit rena inspirationsresan, att jag fått än mer uppslag att försöka forma till något. Häftigt!!!
 
Så jag kan nästan längta till vardagen då jag planerar in detta, för som egenföretagare måste morgondagen vara förutsägbar, åtminstone till viss del. Vi lever ju icke av kärlek allenast och räkningarna måste betalas.
Det går inte att vänta på den välkända inspirationen för att börja skapa, det är bara att sätta i gång, lägga in en och annan paus och sedan släppa hjärnan fri !
Så.....(nu tar jag sats!) ett, två, tre, på det fjärde ska det ske, på det femte smäller det!!!
 
Önskar er alla en kreativ och blomstrande dag!!!
KRAM
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0